firma9.3x.ro

                                                                                                                    portofoliu      servicii      download      contact             home

· CONSULTANTA CONTABILA

Realizarea procedurilor de inregistrare a unei firme noi sau de modificare in structura unei firme existente;
Asistenta privind realizarea unei investitii in Romania;

· CONTABILITATE


Contabilitate financiara si de gestiune;
Intocmirea situatiilor financiare adecvate activitatii dvs;
Intocmirea situatiilor financiare conform standardelor internationale;
Intocmirea bilantului contabil, a declaratiilor privind taxele si impozitele, a fiselor fiscale;


·IMPOZITE SI TAXE


TVA
Impozit pe profit
Consultanta privind fiscalitatea la nivelul organizatiei dv;
Asistenta in vederea evitarii dublei impuneri a venitului;
Optimizarea impozitelor de plata si solutii pentru minimizarea acestora in conformitate cu legile in vigoare.

·CONSULTANTA FINANCIARA SI FISCALA

Analiza fluxurilor financiare si a situatiei cash-flow-ului;
Analiza situatiei datoriilor si creantelor;
Consultanta pentru efectuarea operatiunilor de divizare, fuziune, lichidare.

· ALTE SERVICII

Elaborarea rapoartelor financiare necesare pentru obtinerea de credite;
Acordarea de asistenta pentru organizarea departamentului financiar contabil, a circuitului documentelor si a politicilor financiar-contabile.

· ACTIVITATI DE TEREN

Depunerea declaratiilor de salarizare: CAS, CASS, ITM, ANOFM;
Reprezentarea sociatatii la ITM in vederea inscrierii contractelor de munca in registrul salariatilor, modificari, etc
Reprezentarea in fata institutiilor statului, inclusiv la controale ale diverselor autoritati;
Obtinerea autorizatiilor speciale necesare functionarii societatii comerciale, (sanatate, mediu, UPFR, etc.)

 

 

OPERATIUNI FIRME / infintarea firmei - primii pasi
Pentru a pune bazele unei afaceri si a derula o activitate comerciala in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, este absolut necesar sa parcurgem urmatorii pasi, si anume identificarea activitatii si infiintarea firmei, care consta in:
  • stabilirea obiectelor de activitate
  • alegerea formei juridice
  • alegerea denumirii firmei
  • verificarea denumirii firmei
  • redactarea actutului constitutiv
  • depunerea capitalului social la banca
  • depunerea documentatiei pentru obtinerea autorizatiilor
  • publicarea in MO a incheierii judecatorului delegat
  • inregistrarea la ORC
  • obtinerea certificatului de inmatriculare si a autorizatiilor de functionare
  • obtinerea stampilei

Extras din Legea nr. 31/1990 republicata si modificata cu privire la inmatricularea societatilor comerciale:

ART. 36
(1) In termen de 15 zile de la data incheierii actului constitutiv, fondatorii sau administratorii societatii ori un imputernicit al acestora vor cere inmatricularea societatii in registrul comertului in a carui raza teritoriala isi va avea sediul societatea.

(2) Cererea va fi insotita de:

a) actul constitutiv al societatii;
b) dovada efectuarii varsamintelor in conditiile actului constitutiv;
c) dovada sediului declarat si a disponibilitatii firmei;
d) actele privind proprietatea asupra aporturilor in natura, iar in cazul in care printre ele figureaza si imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate;
e) actele constatatoare ale operatiunilor incheiate in contul societatii si aprobate de asociati;
f) declaratia pe propria raspundere a fondatorilor, a administratorilor si a cenzorilor ca indeplinesc conditiile prevazute de prezenta lege.

(3) Toate avizele sau actele de autorizare, eliberate de catre autoritatile publice in functie de obiectul de activitate al unei societati, vor fi solicitate de catre oficiul registrului comertului, in termen de 3 zile de la inregistrarea cererii, iar autoritatile competente vor trebui sa emita avizele sau actele de autorizare in termen de 15 zile. Nu este necesar a se depune avizele sau autorizarile tehnice si nici cele a caror eliberare este legal conditionata de inmatricularea societatii.

Art.10 – Legea contabilitatii 82/1991 republicata:

   Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.


 Raspunderea pentru aplicarea necorespunzatoare a reglementarilor contabile revine directorului economic, contabilului-sef sau altei persoane imputernicite sa indeplineasca aceasta functie, impreuna cu personalul din subordine. In cazul in care contabilitatea este condusa pe baza de contract de prestari de servicii, incheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestora, potrivit legii si prevederilor contractuale

 

  Inca de la data ridicarii actelor de la Registrul Comertului, firma (prin urmare administratorul), are obligatia sa organizeze contabilitatea societatii nou infiintate, si aici facem referire la:

  • inregistrarea acesteia la Ministerul Finantelor Publice, Administratia Financiara a respectivului sectpr,
  • demararea actelor pentru angajarea a cel putin unei persoane in cazul in care asociatii au hotarat infiintarea societatii ca si platitoare de impozit pe venituril microintreprinderilor si nu de impozit pe profit
  • depunerea declaratiilor lunare aferente siuatiilor financiare
  • depunerea declaratiilor aferente salariilor, CAS, ANOFM, CASS, ITM...